„Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku gospodarczego na kaplicę pogrzebową na działce nr ewid. 1524/2 położonej w miejscowości Gać.”
Jedną z przesłanek do założenia Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Wsi Gać było utworzenie miejsca do przechowywania zwłok oraz ceremonii przedpogrzebowych w naszej miejscowości. Kolejne działania zmierzające do osiągnięcia tego celu to:
- W dniu 28.05.2014 została podpisana umowa użyczenia działki nr 1524/2 wraz zabudową i parkingiem pomiędzy parafią Rzymsko-Katolicką w Gaci a Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju Wsi Gać na okres 15 lat.
- Na początku czerwca 2014 został złożony do UG w Gaci wniosek o warunki zabudowy na „Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku gospodarczego na kaplicę pogrzebową na działce nr ewid. 1524/2 położonej w miejscowości Gać”, a pod koniec października 2014 otrzymaliśmy ostateczną decyzję.
- W okresie oczekiwania na decyzję UG Członkowie Zarządu odwiedzili miejscowości Łowce, Gniewczyna Łańcucka oraz Tryńcza w celu obejrzenia oddanych tam do użytku kaplic pogrzebowych.
- W dniu 19.12.2014 w Gaci odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Wsi Gać, które między innymi podjęło uchwałę o rozpoczęciu inwestycji celu publicznego „Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku gospodarczego na kaplicę pogrzebową na działce nr ewid. 1524/2 w miejscowości Gać.”
- W okresie od Zebranie Członków do końca marca 2015 roku zostało opublikowane ogłoszenie o poszukiwaniu wykonawcy projektu budowlanego, wybrano takiego wykonawcę, ustalono koncepcję rozmieszczenia wnętrz i wygląd zewnętrzny, podpisana została umowa o wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę z ARTECH Usługi Projektowe Radosław Stanecki.
- W dniu 05.10.2015 projektant dostarczył do nas wersje papierowe przygotowanej dokumentacji budowlanej w 5 egzemplarzach, a w dniu 07.10.2015 cztery z nich zostały złożone wraz z Wnioskiem o pozwolenie na budowę w Starostwie Powiatowym w Przeworsku. Możliwość zapoznania z dokumentacją w wersji elektronicznej po wyborze poniższego linku:
- Dnia 11.11.2015 otrzymaliśmy od projektanta elektroniczną wersję kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarami.
- W dniu 17.11.2015 została wydana pozytywna decyzja w sprawie pozwolenia na budowę przez Referat Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Przeworsku, która dnia 01.12.2015 stała się ostateczna.
- Dnia 23.11.2015 otrzymaliśmy przesyłkę od projektanta z pozostałymi dokumentami wymaganymi umową (tj. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorysy inwestorskie i przedmiary robót w wersji papierowej, opis i mapa ze zmianami do projektu zagospodarowania i technologii oraz płyta CD z wersjami elektronicznymi).
- W dniu 22.12.2015 został wykonany przyłącz istniejącego budynku do sieci elektrycznej zgodnie z umową z PGE Dystrybucja S.A., który zostanie uruchomiony po wykonaniu wewnętrznej instalacji elektrycznej budynku i założeniu licznika przez dostawcę energii elektrycznej.
- W dniach 18.06.2016 oraz 25.06.2016 porządkowaliśmy teren wokół budynku pod inwestycję. Zostały poprzycinane drzewa, przeniesiono część płytek chodnikowych, wyrównano usypane tam kopce ziemno-gruzowe, przygotowany został teren do wytyczenia muru oporowego od strony południowej, przeniesiono leżące obok budynku drewno oraz rozebrana została przybudówka od strony zachodniej. W wykonanych pracach uczestniczyli członkowie stowarzyszenia, a także niezrzeszeni w stowarzyszeniu mieszkańcy naszej miejscowości. Wszystkim, którzy poświęcili swój czas serdecznie dziekujemy!
- W lipcu 2016 zostało zgłoszone rozpoczęcie prac budowlanych do Inspektora Nadzoru Budowlanego przy Starostwie Powiatowym w Przeworsku oraz wytyczony mur oporowy do podjazdu od strony południowej.
- W dniu 11.10.2016 zostały rozpoczęte prace wewnątrz budynku pod inwestycję. Rozpoczęto rozbieranie niepotrzebnych ścianek działowych oraz skuwanie posadzek.
- Również w dniu 11.10.2016 została podpisana umowa o dostawy energii elektrycznej z PGE Dystrybucja S. A., w dniu 12.10.2016 została zamontowana skrzynka elektryczna z potrzebnymi gniazdami przez uprawnionego elektryka, a 13.10.2016 pracownicy PGE Dystrybucja S. A. zamontowali licznik energii elektrycznej.
- W listopadzie i na początku grudnia 2016 dokończono rozbiórki niepotrzebnych ścianek działowych, zamurowane zostały zbędne drzwi od strony południowej oraz zachodniej i okna w pomieszczeniu przeznaczonym pod chłodnię, a także wykonano mur oporowy do podjazdu od strony południowej oraz belkę nad ścianą przeznaczona do rozbiórki. Wszystkim, którzy poświęcili swój czas serdecznie dziekujemy!
- W styczniu 2017 rozebrana została ściana pod wylaną belką oraz pomalowano materiałem izolującym mur oporowy, obłożono go folią kubełkową oraz obsypano piaskiem.
- W maju i czerwcu 2017 roku wykonano izolację fundamentów i murowanie ścian wewnętrznych w części przeznaczonej do zgromadzeń oraz wykonano otwory okienne i drzwi. Za poświęcony czas serdecznie dziekujemy wykonanwcom!
- We wrześniu rozpoczęta została zbiórka publiczna wśród mieszkańców o numerze 2017/3027/OR, która zakończyła się 31.12.2017, z przeznaczeniem zebranej kwoty na wykonanie wymiany dachu.
Więcej na temat zbiórki 2017/3027/OR można znaleźć tutaj.
- W grudniu 2017 został znaleziony wykonawca wymiany dachu, a została nim Firma Produkcyjno Handlowo Usługowa "GROSZEK" Michał Groch z Woli Buchowskiej.
- W dniu 14 kwietnia 2018 zostało dostarczone drewno na nowy dach, 16.04.2018 zostało ono poukładane.
- W kwietniu 2018 wykonywano prace związane z rozbiórką istniejącego dachu, następnie został wylany zbrojony wieniec betonowy, podmurowana ściana na częścią do zgromadzeń i wylany kolejny zbrojony wieniec betonowy.
- Montaż nowego dachu rozpoczął się 21 maja 2018, po zamontowaniu krokwi, zostały wymurowane ściany, docieplona ściana pomiędzy poziomami dachów oraz wypełniono przestrzenie miedzy krokwiami, pomalowano drewnochronem konstrukcje i boazerię do daszków nad każde zewnętrzne drzwi i wykonano otwór drzwiowy od strony północnej. Następnie kontynowano prace związane z wykonaniem nowego dachu i montażem daszków nad każdymi drzwiami, które zakończyły sie 03.07.2018.
Zakup materiałów oraz wymiana dachu została sfinansowana z funduszy zebranych podczas zbiórki publicznej o numerze 2017/3027/OR. Więcej na temat zbiórki można znaleźć tutaj oraz tutaj.
- W dniu 07.07.2018 porządkowano teren wokół i wewnątrz budynku po wymianie dachu, poukładano na paletach i usunięto z okolic budynku znajdujące się tam płyty chodnikowe oraz dokończono wybijanie otworów okiennych w części przeznaczonej do zgromadzeń.
- W sierpiniu została zgłoszona, a we wrześniu rozpoczęta zbiórka publiczna 2018/3601/OR wśród mieszkańców, która zakończyła się 31.12.2018, z przeznaczeniem zebranej kwoty na zakup stolarki okiennej oraz kontynuację prac wewnątrz budynku.
Więcej na temat zbiórki 2018/3601/OR można znaleźć tutaj oraz tutaj.
- W listopadzie 2018 zostały wymontowane poprzednie okna i drzwi od strony południowej, a otwory przygotowane do wstawienia nowych zamówionych okien i drzwi oraz został wyrównany teren wokół budynku od strony południowej i zachodniej. Prace były wykonywane przez członków stowarzyszenia, a także przez niezrzeszonych w stowarzyszeniu mieszkańców naszej miejscowości. Za poświęcony czas serdecznie dziękujemy!
- W końcowych dniach listopada oraz grudniu 2018 odbył się montaż okien i drzwi zewnętrznych przez ich dostawcę JUST-OPTIC Albigowa, które zostały sfinansowne ze zbiórki publicznej 2018/3601/OR, więcej na temat tej zbiórki można znaleźć tutaj oraz tutaj.
- W lutym 2019 zostały przygotowane i wylane fundamenty oraz wymurowane ścianki działowe wewnątrz budynku.
- W lipcu 2019 uporządkowano wnętrzne budynku po pracach budowlanych, wwieziono i ubito piasek pod ślepe wylewki w sali wystawień oraz zgromadzeń.
- W sierpniu 2019 zorganizowano niedzielę otwartych drzwi w budynku inwestycji dla mieszkańców naszej miejscowości oraz zgłoszono zbiórkę publiczną na kontynuację prac wewnątrz budynku o numerze 2019/3796/OR, którą przeprowadzono 1 września 2019.
- W listopadzie 2019 zostały zamówione płyty wielowarstwowe do termoizolacji pomieszczenia chłodni.
- W grudniu 2019 wykonana została część instalacji kanalizacyjnej koniecznej przed wykonaniem wylewek, dokończono przygotowanie podłoża pod ślepe wylewki w pomieszczeniach chłodni, korytarzy i łazienek, wykonano ślepe wylewki w całym budynku, a w chłodni również końcową wylewkę. Dostarczono zamówione płyty wielowarstwowe do termoizolacji pomieszczenia chłodni.
- Na przełomie czerwca i lipca 2020 wykonana została instalacja elektryczna w budynku inwestycji.
- We wrześniu 2020 podłączono budynek do sieci wodociągowej i wykonano tynki wewnątrz całego budynku inwestycji.
- W październiku oraz listopadzie 2020 wykonane zostało pomieszczenie chłodni wraz z montażem urządzeń chłodniczych, nabiciem instalacji środkiem chłodniczym i dokonano testowego uruchomienia tych urządzeń oraz wykonano ostateczne wylewki we wszystkich pomieszczeniach.
- W lipcu 2021 została zgłoszona zbiórka publiczna na kontynuację prac wewnątrz budynku o numerze 2021/1440/OR, którą wśród mieszkańców miejscowości przeprowadzono 18 lipca 2021. Więcej na temat zbiórki 2021/1440/OR można znaleźć tutaj oraz tutaj.
- Końcem sierpnia 2021 rozpoczęto wykonywanie docieplenie stropu w części przeznaczonej do zgromadzeń.
- We wrześniu 2021 położono płyty gipsowo-kartonowe na suficie, zagipsowano ściany w części przeznaczonej do zgromadzeń oraz wykonano malowanie ścian wewnątrz budynku.
- W lutym 2022 zostały położone płytki wewnątrz budynku, częściowo zamontowano oświetlenie, włączniki i gniazda elektryczne oraz wykonano wykop i wysypany został piasek pod chodnik do wejścia głównego.
- W marcu 2022 kontynuacja prac wykończeniowych wewnątrz budynku, m. in. wykonano motaż drzwi, wyposażenia łazienek, osadzanie parapetów, wykonano szpalety i dokonano koniecznych podmalowań, a na zewnątrz ubity został piasek, wsypny i ubity kamień oraz położone krawężniki do chodnika przed wejściem i podłączono budynek do sieci kanalizacyjnej.
- W kwietniu 2022 zostały dokończone zostały prace wykończeniowe, posprzątane zostało wnętrze budynku oraz ułożona została kostka na chodniku przed wejściem głównym do budynku.
- W maju 2022 zostały zgromadzone wszystkie potrzebne do oddania budynku dokumenty, oraz złożono je w Wydziale Budownictwa Starostwa Powiatowego w Przeworsku.
- W czerwcu 2022 otrzymano pozytywną decyzję o odbiorze budynku i możliwości korzystania z niego zgodnie z założonym przeznaczeniem. Chłodnia w budynku może być wykorzystywana do przetrzymywania zwłok.
- W lipcu 2022 poświęcone zostały pomieszczenia kaplicy przedpogrzebowej i wnętrza kaplicy oddane do użytku. Oddaliśmy budynek do użytku pomimo, że nie wszytko zostało wykonane, głównie ze względów finansowych.
- W roku 2023 przygotowano teren pod podjazd od strony południowej, utwardzono teren parkingu przez rozłożenie kamienia oraz dbano o porządek wokół budynku.
- W roku 2024 został uporządkowany i wyrównany teren parkingu w części do tej pory niewykorzystywanej, utwardzono ten teren przez rozłożenie kamienia, oznaczono dojazd do parkingu z drogi powiatowej oraz dbano o porządek wokół budynku.
- Na poźniejszy czas pozostaje do wykonania podjazd od strony południowej, izolacja zewnętrzna fundamentów, elewacja zewnętrzna budynku i zagospodarowanie terenu wokół budynku.
- Cały czas poszukiwana jest możliwość pozyskania zewnętrznego finansowania inwestycji.
Wielkie podziękownia dla darczyńców, sponsorów oraz osób zaangażowanych w prace wewnątrz i wokół budynku. Szczególne podziękowania dla wszytkich, którzy poświęcają swój czas bezinteresownie.
Zdjęcia pokazujące postęp prac można znaleźć tutaj.
Więcej szczegółów w najbliższym czasie.